Hertz er i sterk vekst og til nyopprettet rolle søker vi etter en nysgjerrig, proaktiv og faglig sterk Business Controller. Du vil ha en sentral rolle i arbeidet med å videreutvikle, samt bygge opp nødvendige systemer og prosesser i denne stillingen som favner våre selskap i Norge og Sverige. Vi ser etter deg som har god forretningsforståelse, interesse for systemer og kommuniserer godt med andre. Du bør trives med prosjektarbeid. Stillingen rapporterer til leder av avdelingen og jobber i et finansteam bestående av totalt seksten medarbeidere, henholdsvis fjorten i Norge og to i Sverige.
Arbeidsoppgaver
- innkjøp- og kostnadskontroll
- økonomiske analyser til ledelsen
- månedlig rapportering
- prosjektarbeid relatert til effektivisering og digitalisering
- budsjetteringsansvar for deler av driften
- videreutvikling av rapporteringssystemer
Kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdanning, fortrinnsvis mastergrad
- 3-5 års relevant erfaring fra lignende stilling
- sterk interesse for IT-systemer. Selskapet benytter Agresso
- meget erfaren bruker av Excel som arbeidsverktøy. Erfaring med BI-verktøy er en fordel
- solid regnskaps- og forretningsforståelse
- fordel med erfaring fra prosjektarbeid, gjerne som prosjektleder
Personlige egenskaper
Vi søker en engasjert medarbeider som evner å jobbe i team, men som samtidig er initiativrik og selvgående. Du jobber analytisk og strukturert og kommuniserer tydelig både muntlig og skriftlig. Stillingen favner bredt og du må ha evnen til å kunne sette deg inn i ulike problemstillinger og fagfelt i bedriftens mange avdelinger. Det legges stor vekt på at man er en god relasjonsbygger da godt samarbeid er essensielt i hverdagen. Du må gjerne være en som setter ditt preg på et godt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
Vi kan tilby en interessant stilling i et sosialt og hyggelig miljø hvor den rette kandidaten vil ha gode muligheter for å utvikle og påvirke stillingen da denne er nyopprettet. I Hertz setter vi trivsel høyt og vi er opptatt av at vi skal fungere godt sammen, også på tvers av avdelingene. På vårt hovedkontor har vi lav turnover. Arbeidsplassen ligger sentralt i Lilleakerbyen i nyrenoverte lokaler med meget gode fasiliteter. Kort avstand til kollektivtransport. Vi praktiserer en «hybrid-løsning» hva gjelder hjemmekontor, noe som gir våre ansatte en stor grad av fleksibilitet. Ellers konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på
975 89 490/
anne@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Søknader behandles fortløpende.